Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ

Strony serwisu sport.elka.pl są archiwalne. Najnowsze wiadomości sportowe znajdziesz na elka.pl

Motoryzacja: Samochody

 

Czołówka ma przewagę mocy i budżetu

Rudzki: Jest alternatywa dla RSMP

14.12.2014 Leszczyński kierowca rajdowy, Piotr Rudzki szykuje się do powrotu na trasy samochodowych mistrzostw Polski. Po zmianie auta chce się włączyć do rywalizacji z krajową czołówką. Jednym z ostatnich sprawdzianów możliwości mitsubishi i dyspozycji kierowcy był udział w Rajdzie Barbórki. Rudzki wrócił umiarkowanie zadowolony.

Wróciłeś po kilku latach przerwy do rywalizacji w Rajdzie Barbórki. Jakie wrażenia?

Bardzo dobre. Na prawie sto załóg, zajęliśmy 27 miejsce w generalce. Jesteśmy zadowoleni, choć zawsze człowiek chciałby więcej. Na ulicę Karową nie udało się wjechać, do kryterium Karowa awansowała tylko najlepsza piętnastka. Potwierdziła się zasada. Wyprzedziliśmy wszystkie słabsze auta, a nawet kilka mocniejszych, a nas wyprzedziły wszystkie samochody technologicznie lepsze od naszego. Nie mamy sobie nic do zarzucenia. Można było oczywiście pojechać jeszcze szybciej, ale do tego potrzebna jest wiedza. Doświadczony kierowca byłby wyżej o kilka pozycji, ale myślę, że do piętnastki na Karową nie miałby szans wjechać.

To był też pierwszy poważny sprawdzian dla nowego auta, mitsubishi lancer. Wcześniej nie miałeś zbyt wielu okazji do testowania samochodu w prawdziwej rywalizacji…

Na początku roku startowaliśmy w wyścigu memoriałowym koło Krakowa. Przyjechały tam również samochody zaawansowane i doinwestowane, ale na Barbórce był absolutny top, czołówka rajdowa i stąd poziom był dużo wyższy

400 koni pod maską twojego lancera, to potężna moc. Jak się prowadzi takie auto?

Dokładnie 393 konie. Moc, to jedna sprawa, a druga to technologia. Samochody konkurencji dysponowały mocą nawet do 700 koni, rzadko który miał poniżej 500 KM. Niezwykle istotne są jednak nowe, kołowe skrzynie biegów. Większość kierowców z czołówki właśnie takich używa. Nie wymagają korzystania ze sprzęgła, a brak synchronizatorów sprawia, że znacznie łatwiej i szybciej się hamuje oraz przyspiesza.

I pewnie zyskuje cenne sekundy podczas zmiany biegów…

Zdecydowanie. To jest kilka dziesiątych sekundy na jednej redukcji. Łatwo policzyć jaki jest zysk, jeśli przyjmiemy, że w ciągu próby Os jedzie się 2 minuty i zmienia kilkadziesiąt razy bieg.

Czy ta przewaga technologiczna konkurencji wpłynie w jakiś sposób na zmianę twoich planów? Wiem, że chcesz wrócić do rywalizacji w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Będziemy się starali zebrać budżet, ale mamy też alternatywę.

„W trakcie rajdu trzeba mieć 10 opon. Policzyłem, że same opony w przypadku lancera, to jest wydatek około 100 tysięcy złotych.”

Nie muszą to być rajdy, ale zależy mi na tym, żeby była to impreza rangi mistrzostw Polski.

Jaki budżet trzeba zgromadzić na RSMP?

Minimum 300 tysięcy. Może być jednak i dwa razy więcej, wszystko zależy od tego, jak dużo zainwestujemy w samochód. Przykład. Można kupić oponę za 1000 złotych albo za 1800. W trakcie rajdu trzeba mieć 10 opon. Policzyłem, że same opony w przypadku lancera, to jest wydatek około 100 tysięcy złotych. Oczywiście dochodzą wszystkie niespodzianki, na przykład wymiana napędów. Same półosie przy takiej mocy samochodu wymienia się z urzędu po dwóch rajdach. Podobnie jest z turbiną.

Czyli po każdym starcie pełen serwis i spore wydatki…

Tak, nie da się tego uniknąć. W przypadku hondy wymieniało się wtedy, jak się zepsuło, a w lancerze trzeba wymieniać z urzędu. Cześć działa, ale ryzyko dalszego używania jest za duże.

Wspominałeś o alternatywie do RSMP. Co to miało by być? Jakieś tory?

Tory nie. Myślę o Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Rywalizacja odbywa się na zamkniętych asfaltowych drogach. Jest mniej kilometrów OS-owych. Zawsze jednak jest w takim przypadku kwestia przebranżowienia. Za całą pewnością są to zawody nieco łatwiejsze od RSMP, nie wymagają pilota, no i trochę tańsze. Choć i tak wydatek jest spory.

Czy przed przyszłorocznymi startami planujesz jakieś istotne zmiany w samochodzie?

Na dziś mamy auto przygotowane w wersji podstawowej, Przy większym budżecie na pewno zmieniłbym skrzynię biegów na kołową. Taka skrzynia to teraz podstawa w poważnym ściganiu.

Kiedy zatem możemy się spodziewać decyzji dotyczących wyboru imprezy, w której wystartujesz?

Mamy trochę czasu. Z kalendarza wynika, że pierwsza eliminacja RSMP ma się odbyć 25 kwietnia, a dwa tygodnie później ruszają GSMP. Myślę, że do końca marca wszystko powinno być już jasne.

Marcin Hałusek
 

Komentarze

 
1. Dodane przez miki w dniu 2014-12-14 15:08
coraz starszy i coraz gorzej zawsze mu powera brakowało i odwagi jeździ ale tak by sie nic nie wydarzyło a czasem trzeba na wariackich papierach pojechac przyszlosci i kariery nie widze za pozno juz
 
 
2. Dodane przez luki w dniu 2014-12-14 22:42
wszyscy którzy dzięki Tobie dziś śmigają po polskich drogach z prawkiem życzą Ci powoooooooodzenia! :)
 
 
3. Dodane przez Do miki w dniu 2014-12-15 17:17
Ty na pewno masz powera :) tyle ze przed klawiaturą, a z tego co wiem to chyba cała w tym sztuka zeby sie nic nie wydarzyło w każdym sporcie, a szczególnie w motorsporcie bo wtedy sa wyniki, a nie ma dodatkowych kosztów.
 


Najbliższe wydarzenia

Wideo

12.04.2024
Żużel/2024
12.04.2024 Dziś pierwszy ligowy mecz na Smoku
Żużel/2024
04.04.2024 Sławomir Kryjom przed Memoriałem Alfreda Smoczyka
Żużel/2024
27.03.2024 Sparing: Stal Gorzów - Unia Leszno 45:44
Żużel/2024

Tabele wyników

Terminarze spotkań

Kontakt z redakcją | Polityka prywatności | Regulamin korzystania z serwisu
loga01.png loga02.png loga02.png loga04.png loga05.png loga06.png