Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ

Strony serwisu sport.elka.pl są archiwalne. Najnowsze wiadomości sportowe znajdziesz na elka.pl
acquisition

Motoryzacja: Samochody

 

Sopot niczym Monte Carlo

Herbi w wyścigu górskim nad morzem

26.08.2015 Piotr Rudzki po raz pierwszy w karierze wystartował w imprezie zaliczanej do klasyfikacji Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. O przebranżowieniu z RSMP na GSMP Herbi myślał już od pewnego czasu i po pierwszym starcie widzi w tych wyścigach swoją przyszłość. - Jeżeli będziemy dysponowali tym samym budżetem w kolejnym sezonie, to w Mistrzostwach Polski w górach w swojej klasie jesteśmy w stanie walczyć o pierwszą trójkę, a w generalce zakręcić się koło dziesiątki - mówi.
(fot. Anna Maraszek)


Na ponad 3-kilometrowej trasie z Sopotu do Gdyni prawie 50 kierowców walczyło o zwycięstwo i punkty w klasyfikacji Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Herbi wystartował w grupie N 2000+, w której jeżdżą samochody dwulitrowe, z turbodoładowaniem, ale z napędem na cztery koła. Atutem tej grupy w stosunku do RSMP są dużo mniejsze różnice między samochodami. - Auta w naszej klasie były w podobnym zasięgu budżetowym - mówi Rudzki.

Wynik w zawodach w Sopocie był dla Rudzkiego sprawą drugorzędną. Kierowca chciał poznać specyfikę wyścigu i wymagania stawiane prze uczestnikami. W klasyfikacji generalnej Herbi uplasował się na 29 pozycji, w swojej klasie na 4 miejscu. - Czołowi zawodnicy dysponowali Lancerami rzędu 700 KM, także mój Lancer to osiołek - mówi. - Było też Porsche, które miało ponad 400 KM. Ja się cieszę, że pojechałem teraz, bo jakieś wnioski mamy. Wynik nie był najważniejszy, choć oczywiście analizowałem te czasy pod kątem przyszłości.

Rudzki jest pod pod wrażeniem atmosfery panującej podczas wyścigu w Sopocie. - Tłumy ludzi, bo to centrum Sopotu i widać, że żyją tym sportem w tym rejonie. Jest też taka procedura, że wszyscy zawodnicy podjeżdżają do góry, a później zjeżdżają. Reakcje ludzi są wtedy bardzo sympatyczne, można się zatrzymać, rozdać autografy. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, bo trzeba jak najszybciej zjechać na dół. Organizatorzy też podchodzą bardzo ciepło do zawodników - relacjonuje Herbi.

Trasa wyścigu nie była zaskoczeniem dla Herbiego. - Mówiono na początku, że jest to najbardziej rajdowa trasa, nierówna. Ja nic takiego nie wiedziałem, długie proste, na których mieliśmy ponad 200 km na godzinę i droga równa jak stół - mówi. - Na wyścigach górskich są bardzo duże prędkości, ale trasy są świetnie zabezpieczone. Rajdy są zdecydowanie bardziej niebezpieczne. Trasę jeździ się około 10 razy i my za każdym razem staraliśmy się coś w aucie poprawić, zawieszenie obniżaliśmy. Każdy następny przejazd był troszeczkę lepszy od poprzedniego, a to znaczy, że szliśmy w dobrą stronę.

Za trzy tygodnie Rudzki wybiera się na kolejny wyścig do Korczyny koło Krosna. - Wiem, że musimy kupić nowe opony wyścigowe i to typowo wyczynowe. Opona rajdowa zaczyna pracować po trzech kilometrach, a opona wyścigowa pracuje do trzech kilometrów. Gdybym jechał na oponie wyścigowej np. 10 km, to ta opona by się skończyła do zera - wyjaśnia Herbi. - Największy zysk czasowy jest na początku i my dużo traciliśmy na tej oponie. Rozmawiałem z zawodnikami bardziej doświadczonymi, którzy mówili, że w ciemno mogę założyć, że 1 do 1/5 sekundy na kilometrze można się poprawić, gdy się ma typową oponę wyścigową.

Rudzki myśli też o zmianie paliwa na sportowe. - Ono może dać około 40 KM. Trzeba najpierw jednak je znaleźć, nie wiem  kto takim paliwem dysponuje. Problem jest też w cenie. Za 1 litr trzeba zapłacić około 20-30 zł. Można powiedzieć, że auto pali wtedy 100l/100km.


Klaudia Borowska
 


Najbliższe wydarzenia

Wideo

0100:00..2
Żużel/Kibice
21.02.2024 1/8 Pucharu Polski i prezntacja drużyny na finały MMP U-19
Sport/Futsal
02.03.2024 Jagiellonia Białystok - GI Malepszy Arth Soft 2:8 | Skrót
Sport/Futsal
12.02.2024 Odpalanie GMa Romana Jankowskiego
Żużel/Kibice

Tabele wyników

Terminarze spotkań

Kontakt z redakcją | Polityka prywatności | Regulamin korzystania z serwisu
loga01.png loga02.png loga02.png loga04.png loga05.png loga06.png