Lotnicze: Szybowce
Rusza Leszno Cup
Półtora tygodnia latania
(Fot. Jarek Adamek)
Historia zawodów Leszno Cup sięga 2012 roku, kiedy Komisja Szybowcowa Aeroklubu Polskiego zrezygnowała z organizowania Mistrzostw Polski w klasie 18-metrowej. Piloci latający w tej klasie zdecydowali się urządzić własną rywalizację, na jej miejsce wybrano Leszno. Później do „osiemnastek dołączyła klasa 15-metrowa. W tym roku przy okazji Leszno Cup organizowane są także Regionalne Zawody Szybowcowe w klasie Club A.
-Spodziewamy się około 60 zawodników, w tym także pilotów z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Szwajcarii – mówi Katarzyna Kuta, dyrektor Aeroklubu Leszczyńskiego. Honoru gospodarzy bronić będzie 12 pilotów Aeroklubu Leszczyńskiego.
Pierwsi zawodnicy trenują już od początku weekendu. Oficjalne rozpoczęcie zawodów odbędzie się w środę 16 sierpnia, a zakończenie 27 sierpnia.
Komentarze
Zawody tylko dla startujących bo marne zainteresowanie
Idąc Twoim tokiem rozumowania to lotniska są winne temu, że "miasta" się do nich zbliżają z racji rozbudowy?
I Niemcy wybudowali lotnisko bo im to nie przeszkadza !
Tylko takim polskim marudom jak Ty wszystko przeszkadza!
przelot po trójkącie 50 pkt
walnięcie w brzoze 1000 pkt
Zamykam okna cały dzień bo idzie zwariować. Do cholery niech latają w drugą stronę za Strzyżewice na pola.2 dni jakoś by sie wytrzymalo ale 10 to szok.ludzie chorują na serce a to dopiero wkurzajace
750 000 zł
sprzedaż, Kąkolewo
355 000 zł
sprzedaż, Leszno
585 081 zł
sprzedaż, Poznań
120 zł
BMW 123, Wilkowice
15 600 zł
Renault Scenic, Rydzyna
5 400 zł
Ford Mondeo, Leszno
1. Lotnisko w Strzyżewicach istnieje od ponad 50 lat, to Wy zbudowaliście domy na takim terenie. Lotnisko nie powstało by zrobić Wam na złość, zrobiliście sobie sami na złość.
2. Natężenie ruchu lotniczego dziś to tylko 20% tego co za komuny, dziś koszta nie pozwalają na rozwój.
3. Głośne samoloty jak Wilga i An-2 (Antek) nie latają już na EPLS, jedynie lekkie Cessna 152, Morane, Aeroprakt są używane codziennie, inne okazyjnie jak przylecą goście, biznesmeni np. Eurokomfort swoim pięknym Pilatusem. Jak by latały te ciężkie samoloty to by wam się obaliły te grille i szyby wyleciały.
4. Samolot musi wystartować pod wiatr, najczęściej wieje z kierunku zachodniego, ale pilot nie będzie się narażał na niebezpieczeństwo podczas silnego wiatru by startować/lądować bokiem, bo ktoś ma takie widzimisie.
5. Stadion robi większy hałas, wieczorami i też nie idzie spać, ani zaparkować auta. Jako mieszkaniec tamtych okolic zainwestowałem w STOPERY za 2zł z apteki, proponuję sprawdzić jak działają.
6. Lotniska nie będzie - będzie co innego, zawsze można zrobić tu wielką bazę transportową TIR gdy S5 powstanie, setki tirów, korki, roztopione drogi z rowami takimi, że zwykłe auto się zawiesi na podwoziu. Co w połączeniu z wieś tuningiem pozrywa większość zderzaków i boków z auta. Można zrobić jeszcze wysypisko śmieci.
Goska mage zalatwic tobie samolot tylko z twoja waga to tylko Transportowy.
Goście jest za glośno kolo lotniska, ale życzy sobie maszyne żuzlową, która jest jeszcze glośniejsza :-)
A w ogóle to mam wrażenie że Goska to jakies dziecko rozkapryszone..:-)