Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ

Strony serwisu sport.elka.pl są archiwalne. Najnowsze wiadomości sportowe znajdziesz na elka.pl
acquisition

Żużel: Wiadomości

 

Błaszak:

Lepiej żeby pieniądze zostały u nas


(Fot. Michał Konieczny)
24.11.2013 - Sponsorowanie sportu to dobry sposób na reklamę i budowanie dobrego wizerunku firmy - zapewnia prezes Fogo Tomasz Błaszak. Leszczyńska firma związała się aż z trzema dyscyplinami - piłką nożną, spadochroniarstwem, a przede wszystkim żużlem – od roku jest sponsorem tytularnym Unii Leszno. - Kontrakt obejmuje dwa sezony, ale niewykluczone, że go przedłużymy - dodaje Błaszak.



Czy jest pan zadowolony ze współpracy z Unią Leszno? Czy pańska firma zyskała na tym porozumieniu?

Nie da się ukryć, markę Fogo słyszałem w wielu mediach, zarówno w prasie, jak i telewizji, w radiu, także Radiu Elka. Często ta nazwa była wymieniana. Media współpracują z klubami i faktycznie rozumieją potrzebę sponsoringu i tej pomocy finansowej dla klubów sportowych i za to im dziękuję.

Podsumowując sezon, czy wszystko się udało? Czy wyszło tak, jak państwo zakładaliście? Czy może jakiś niedosyt?

Myślę, że to co zakładaliśmy, zostało osiągnięte.

Umowa o sponsoringu tytularnym będzie obowiązywała w przyszłym roku?

Tak, kontrakt był dwuletni, oczywiście niewykluczone, że go przedłużymy. Jesteśmy otwarci na współpracę z Unią Leszno, ale nie mnie o tym decydować. Myślę, że decyzję musimy podjąć wspólnie.

Jak odbierają to państwa partnerzy biznesowi? Kojarzą nazwę z żużlem, z Lesznem?

Tak, często słyszymy wyrazy sympatii w regionie, ale również nasi przedstawiciele w całej Polsce spotykają się z podobnymi reakcjami. Ktoś wspominał. Gratulują nam tego wyboru.

Ale były też trudniejsze momenty, na przykład kiedy na Unię sypały się kary...

Był to ciężki czas, ale nie nam oceniać decyzje zarządzających ligą i związkiem. Myślę, że często powodem zamieszania był nie do końca jasny i przejrzysty regulamin.

Firma Fogo wspiera nie tylko Unię Leszno, ale i cykl Grand Prix.  

To dla nas taka wisienka na torcie. Daje naszej marce prestiż na arenie międzynarodowej i nie ukrywam, że w przyszłości rozważamy również współpracę z imprezą, która debiutowała w tym roku, czyli SEC.


Czy brał pan pod uwagę możliwość, by pod swoje skrzydła przyjąć jakiegoś zawodnika, który byłby okrętem flagowym firmy Fogo?

Plany były i są cały czas rozważane. Zastanawiamy się czy na przyszły rok trochę nie zmienić wydatków marketingowych, przeszeregować je na sport. Rozważaliśmy również sponsoring indywidualny. Faktycznie rozmowy były prowadzone z jednym z zawodników. Na razie są jednak zawieszone, ponieważ czekam na rozwiązanie sytuacji w samym klubie.

Czyli będzie to zawodnik leszczyńskiej Unii?

Najbliżej byłoby nam do takiego właśnie łączonego porozumienia.

Trwa okres transferowy, wiadomo, że zawodników na rynku jest już bardzo mało. Kogo pan wdziałby jako lidera w składzie Unii Leszno?

Wiem, że ofertę do klubu składał Greg Hancock, w klubie mówi się też o Duńczyku Nicki Pedersenie, natomiast Emil Sajfutdinow jest już nieosiągalny. No ale nie będziemy się licytowali z biznesmenami innego szczebla…

Bywał pan na stadionie Smoczyka, ale też poza granicami kraju.

Zdarzyło mi się być na imprezie, która jest najbardziej prestiżową imprezą cyklu Grand Prix, czyli w Cardiff.

„Lech Poznań to drużyna bardzo medialna, leszczyńskie Byki, to klub z ogromnymi tradycjami, najbardziej utytułowany w Polsce. Dlatego taki jest nasz wybór.”

Poza tym bywałem głównie na leszczyńskim Smoku.

Firma Fogo kojarzy się nie tylko ze sportem naziemnym…

Tak, w tym roku zaczęliśmy współpracę z leszczyńskimi spadochroniarzami. Są to młodzi chłopacy, którzy mają ogromny zapał do tego, co robią i dlatego postanowiliśmy im trochę pomóc. Zazwyczaj nie angażujemy się w takie przedsięwzięcia, ale w związku z tym, że widzieliśmy możliwość uświetnienia w ten sposób różnych imprez w Lesznie, w tym także żużlowych poprzez skoki spadochronowe, to stwierdziliśmy, że byłoby to fajne połączenie obu dyscyplin. Jesteśmy po pierwszym “przetarciu”, ja też skoczyłem ze spadochronu (śmiech). Myślę, że był to udany rok.

Od niedawna firma Fogo jest też sponsorem Lecha Poznań.

Przyznam szczerze, że była to dość spontaniczna decyzja, gdyż to nie my wyszliśmy z propozycją, a Lech. Najprawdopodobniej zadziałała reklama i ktoś pomyślał, że stać nas na Lecha Poznań skoro sponsorujemy ekstraligową drużynę żużlową. Początkowo nie wierzyłem, że uda się sfinalizować ten kontrakt, ale tytułem testu, próby, jakie jest przebicie do potencjalnego klienta poprzez tę dyscyplinę sportu, spróbowaliśmy. Wiadomo, że piłka nożna w Polsce jest dyscypliną sportową numer 1, ale trzeba wziąć pod uwagę fakt, że polska piłka nie jest na najwyższym poziomie i coraz więcej ludzi ogląda mecze zagranicznych lig. Powiem szczerze, że po pierwszych meczach oddźwięk był przyzwoity, pomimo tego, że nie jesteśmy w nazwie, a jedynie albo aż na koszulkach.

A nie bał się pan reakcji kibiców żużla w regionie? Nie jest tajemnicą, że fani Unii i Kolejorza się nie kochają, przynajmniej nie wszyscy...

Tego w ogóle nie rozumiem, przecież obie drużyny są z Wielkopolski, obie, moim zdaniem, są wizytówką naszego województwa, tym bardziej nie rozumiem dlaczego tak jest. Kibice Lecha Poznań bardzo często są kibicami leszczyńskich Byków, w drugą stronę też chyba ma to miejsce, może w troszkę mniejszym stopniu, ale również daje się to zauważyć. Tak że nie do końca zgadzam się z opinią, że kibice się nie lubią. Myślę, że są to tylko te najbardziej zatwardziałe grupy kibiców, które w ten sposób to odbierają.

Może firma Fogo pogodzi te dwa zwaśnione ośrodki?

Łączyć to my nic nie będziemy, to co robimy, robimy dla swojej marki, dla promocji firmy. Poznańska drużyna jest bardzo medialną, zauważalną przez media, często gości na antenach, z kolei leszczyńskie Byki, to jest, jak wszyscy wiemy, klub z ogromnymi tradycjami i najbardziej utytułowany w Polsce, dlatego taki jest nasz wybór. Zresztą nie raz już to powtarzałem, że wybraliśmy wielkopolskie kluby z racji miejsca zamieszkania i siedziby firmy. Nie wyobrażam sobie współpracy z Falubazem Zielona Góra czy Legią Warszawa. Są to dwa kluby, które dałyby nam może ten sam wydźwięk, ale uważam, że lepiej, żeby pieniądze zostawały w naszym regionie.

Rozmawiał Michał Konieczny

Michał Konieczny / Hania Ciesielska
 

Komentarze

 
1. Dodane przez Byczek NZUL w dniu 2013-11-24 18:53
No oby przedluzyli wspolprace z artykolu wynik ze FOGO jest zadowolone będzie indywidualny Kontrakt z zawodnikiem super sprawa odciazy to zdecydowanie finanse klubu oby tak dalej panowie
 
 
2. Dodane przez franz w dniu 2013-11-24 18:59
Szacunek dla pana Błaszaka za to, że widzi możliwości promocji poprzez lokalny sport z obopólną korzyścią, a własciwie trójstronną, no bo jeszcze kibice są zadowoleni i wdzięczni.
 
 
3. Dodane przez leszczyński fan w dniu 2013-11-24 19:24
Panie Michale, bardzo proszę nie stawiać tezy, że kibice Unii i Lecha za sobą nie przepadają, czy też są zwaśnieni. Kogo Pan ma myśli mówiąc "fani Unii"? Czy myśli Pan o grupce młodzieży z tzw."leszczyńskiego młyna" ? To jest jedynie niewielki odsetek
wszystkich kibiców Unii Leszno. Zdecydowana większość kibiców z Leszna kibicuje Unii i Lechowi i odwrotnie. Tak było, jest i będzie. Zresztą Pan Błaszak dobrze to Panu wyjaśnił. Sądzę, że dobrze Pan o tym wie, tylko niepotrzebnie wprowadza Pan ferment, starając się dzielić, a nie łączyć. Pozdrawiam.
 
 
4. Dodane przez Fan Unii i Lecha w dniu 2013-11-24 20:25
Dokładnie szacunek dla Pana Błaszaka za to co robi dla sportu leszczyńskiego i wielkopolskiego i w 100% popieram kom.nr 3.Pozdrawiam.
 
 
5. Dodane przez greg w dniu 2013-11-24 20:50
Dziękujemy za wsparcie naszej Unii
 
 
6. Dodane przez leo w dniu 2013-11-24 20:58
Fogo unia forever...dzieki za to ze fogo jest.tym bardziej w tych czasach...
 
 
7. Dodane przez mariusz w dniu 2013-11-24 21:46
Panie Blaszak , super praca naprawde duzo dobrego pan wprowadza do naszego klubu !!! Chylic czola i dziekujemy
 
 
8. Dodane przez Unista. w dniu 2013-11-24 23:30
tacy wszyscy madrzy jestescie bo to nie Wy wydajecie kase na piekne Grafiti w Lesznie Unii a wydaja je kibice ktorzy wiedza czego chce !. a to ze kibice Lecha kazdy z tych malowideł zamazali roz(...) ze tak powiem to tego juz nie widzice.. w kazdy graf była włozona gruba kasa. a Ci "kibice" Lecha kazdego z tych grafow zamazali.. ODWIECZNA WOJNA UNIA - LECH ! kibice lecha w Lesznie sie za bardzo nie ukazuja bo sa mniejszoscia....
 
 
9. Dodane przez RAF w dniu 2013-11-25 10:50
"Unista" a może zapłacisz za psucie mienia tymi swoimi "grafami"? Jak ktoś Wasze bazgroły zamaże to jest problem, ale jak malujecie swoje durne graffitti i podpisy po prywatnych murach to jest OK?
 


Najbliższe wydarzenia

Wideo

11.11.2024
Sport/Biegi
11.11.2024 Start XII Rydzyńskiego Biegu Niepodległości
Sport/Biegi
10.11.2024 Balonowy lot z okazji Święta Niepodległości
Extreme/Lotnicze
09.11.2024 Start Nocnego Biegu Niepodległości w Pępowie
Sport/Biegi

Tabele wyników

Terminarze spotkań

Kontakt z redakcją | Polityka prywatności | Regulamin korzystania z serwisu
loga01.png loga02.png loga02.png loga04.png loga05.png loga06.png