Żużel: Wiadomości
Już nie tylko Unia
Sponsor strategiczny w nazwie
(Fot. Michał Konieczny)
Unia przez lata była ewenementem w polskim środowisku żużlowym. Większość klubów zmieniała nazwę co sezon, w zależności od podpisywanych umów ze sponsorami strategicznymi, a Unia wciąż była Unią. Dla kibiców stanowiło to powód do dumy. Tak jak katalońscy fani słynnej Barcelony, czuli się najważniejszymi sponsorami drużyny.
W 2011 roku prawa rynku wymogły jednak zmiany w najlepszym piłkarskim klubie na świecie, a w tym roku poddała się im również Unia Leszno. O jednej z najważniejszych decyzji w leszczyńskim żużlu poinformowano podczas zorganizowanej w ratuszu konferencji prasowej. Oprócz prezesów Unii Leszno i firmy FOGO pojawił się na niej także prezydent Leszna Tomasz Maleszy. – Jako jeden z ostatnich klubów doszliśmy do tego, a właściwie dorośliśmy, by wpisać do nazwy klubu nazwę sponsora. Oficjalna nazwa drużyny to FOGO Unia Leszno - obwieścił Józef Dworakowski.
Prezes Unii przyznał, że koncepcja szerokiej współpracy z FOGO pojawiła się już w 2011 roku, kiedy to firma wspierała organizację Grand Prix. - Długo się broniłem. Mówiłem sobie, że jeszcze nie czas na pojawienie się nazwy sponsora w nazwie klubu, jeszcze jakoś damy sobie radę. Nigdy się nie mówi jednak „nie” i po kilkunastu miesiącach dojrzałem do tego, by podjąć rozmowy. Nie ukrywam, że FOGO nie było jedyną firmą zainteresowaną taką współpracą. Zdecydował jednak aspekt regionalny. Jest to firma stąd, z Wilkowic – podkreślił Dworakowski.
Drużyna leszczyńskich żużlowców jako FOGO Unia będzie startować w rozgrywkach ligowych nie tylko w najbliższym sezonie, ale również w następnym. Prezes FOGO Tomasz Błaszak przyznał, że sportem żużlowym zainteresował go kilka lat temu Adam Skórnicki. – Uznaliśmy, że promocja firmy przez żużel to właściwy krok. To dla nas dostojna chwila, dla firmy, dla pracowników. Dobijaliśmy się do Unii drzwiami, oknami i udało się. Jest to dla nas nobilitująca sytuacja, tym bardziej, że Unia odmawiała dużo większym podmiotom, a wybrała naszą firmę. Za to podziwiam klub i cieszę się, że mogę dołożyć dużą cegiełkę do sukcesów drużyny. Wierzę, że sukces klubu będzie się też przekładał na sukces biznesowy naszej firmy – stwierdził szef FOGO.
Nazwa sponsora strategicznego pojawi się nie tylko w nazwie klubu, ale rzecz jasna w centralnym miejscu na nowych kevlarach, które zostały zaprezentowane podczas konferencji prasowej.