Żużel: Wiadomości
Przechodzą do historii
03.03.2011
Stare te z charakterystycznym dźwiękiem tłumiki przechodzą do historii. Od 1 marca także w Polsce obowiązują nowe, cichsze wywołujące sporo kontrowersji tłumiki wskazane przez PZM. O ich ocenę poprosiłem bardzo doświadczonego, wieloletniego mechanika Unii Leszno Kazimierza Juskowiaka.
To osoba bardzo kompetentna w swoim fachu, która już kilka rewolucji sprzętowych przeżyła. Pan Kazimierz ma też już swoje, pewne doświadczenie w obsłudze silników, które pracowały z nowymi tłumikami.
Rozebraliśmy ostatnio dwa silniki, które pracowały na tym nowym sprzęcie, kosze korbowodu przegrzewają się, trzeba je wymienić nie po 5-6 spotkaniach a już po 3. Spuszczany z silników olej już na pierwszy rzut oka miał inne właściwości, niż mieć powinien wylicza mechanik Unii Leszno.
Takim poligonem doświadczalnym były dla niego ubiegłoroczne zawody juniorskie, jakie odbyły się w Rawiczu Te nowe tłumik strasznie nagrzewają się, wytapia się gumowo-metalowe mocowanie tłumika dodaje. Za tym idą też oparzenia samych zawodników przy np. upadkach. Na to samo narażeni się też mechanicy obsługujący motocykle.
Nie bez znaczenia jest też bezpieczeństwo żużlowców. Ich zdaniem na twardym torze jeszcze jakoś to wszystko wygląda, zdecydowanie gorzej jest na przyczepnym.
Sami kibice powinni wypowiedzieć się, czy interesuje widowisko sportowe, gdzie zabraknie jednego z jego atutów, być może póki co emocji i charakterystycznego warkotu motocykli żużlowych. z
Rozebraliśmy ostatnio dwa silniki, które pracowały na tym nowym sprzęcie, kosze korbowodu przegrzewają się, trzeba je wymienić nie po 5-6 spotkaniach a już po 3. Spuszczany z silników olej już na pierwszy rzut oka miał inne właściwości, niż mieć powinien wylicza mechanik Unii Leszno.
Takim poligonem doświadczalnym były dla niego ubiegłoroczne zawody juniorskie, jakie odbyły się w Rawiczu Te nowe tłumik strasznie nagrzewają się, wytapia się gumowo-metalowe mocowanie tłumika dodaje. Za tym idą też oparzenia samych zawodników przy np. upadkach. Na to samo narażeni się też mechanicy obsługujący motocykle.
Nie bez znaczenia jest też bezpieczeństwo żużlowców. Ich zdaniem na twardym torze jeszcze jakoś to wszystko wygląda, zdecydowanie gorzej jest na przyczepnym.
Sami kibice powinni wypowiedzieć się, czy interesuje widowisko sportowe, gdzie zabraknie jednego z jego atutów, być może póki co emocji i charakterystycznego warkotu motocykli żużlowych. z
Komentarze
5 400 zł
Ford Mondeo, Leszno
120 zł
BMW 123, Wilkowice
2 137 zł
Audi A4, Leszno
355 656 zł
sprzedaż, Leszno
1 500 zł / m-c
wynajem, Leszno
1 050 zł / m-c
wynajem, Śmigiel